Kalimera

Eli huomenta ja aurinkoinen tervehdys kreikasta. Eilinen päivä saatiin nauttia auringosta ja lämmöstä, kiireettömyydestä ja hyvästä ruoasta.

Amathus beach hotelli on ollut kyllä tähtiensä  ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ veroinen jo yhden päivän kokemuksen perusteella. 10. Kerroksen ravintolasta jossa on sekä buffet että aamiainen aukeaa merelle hulppeat näkymät.
Ensimmäisen kerran otimme matkan allinclusivena. Ehkä emme osaa sitä vielä täysin hyödyntää sillä jotenkin tuntuu hassulta hakea niin kutsuttuja "ilmaisia" juomia. Ruoka on kyllä kreikassa aina taivaallisen hyvää!

Amathus beach hotelli rodos

Tuulinen ranta rodos

Eilen nappasimme iltapäivästä taksin hotellin edestä joka sekin oli kokemus, huh ja ajoimme vanhaan kaupunkiin.
Vanhan kaupungin muurit kätkevät sisäänsä pienen kaupungin jossa on putiikkeja, käsittöpajoja, asuntoja ja ennen kaikkea historiallisia muistoja.
Mutta palaanpa tuohon taksikokemukseen sillä emme ole koskaan tällaiseen törmänneet. Odottelimme bussia toisen saman hotellin pariskunnan kanssa kaupunkiin kun taksi tuli paikalle ja tarjosi kyytiä 10€ hintaan keskustaan. Lopulta hinta oli 8€ ja päätimme ottaa taksin. Toisen parin mies oli kuitenkin sitä mieltä, että he ottavat bussin, siitä se sitten lähti, taksi kuski nimittäin haukkui pariskunnan pystyyn kun taksi ei kelvannut ja vieläpä aika rajulla tekstillä englanniksi jonka jokainen varmasti ymmärsi. Erikoinen käytös taksikuskilta. Kyyti oli kuitenkin hyvä ja pääsimme sovittuun paikkaa sovitulla hinnalla, mutta meillä Suomessa tuollainen käytös ei onnistuisi.

Vanhan kaupungin pienillä mukulakivikaduilla on ihania pikku ravintoloita, yhdessä niistä piipahdimme viinille. Alla oleva kuva on 10. Kerroksen illallispöydästä jossa saimme ihailla auringon laskua. Tuulihan täällä on kova, varsinkin yläkerroksissa sen tuntee. Onhan hotelli tuulisella rannalla joten nimensä mukaisesti tulee!

6 kommenttia

Tuija kirjoitti...

Sovitaanko, ettei enää yhtään näitä aurinkoisia kuvia enää tänne blogiin, eihän? Ei vais, täälläkin paistaa tänään aurinko, paitsi ettei ihan hellemekossa pärjää. Olisi kyllä niin ihana päästä lämpimään, hetken joudun vielä odottelemaan.

Ihanaa lomaa teille <3

Katja S - Willa Lemmelle kirjoitti...

Mietin kyllä että on vähän puukon kääntää haavassa kun postaa tällaisia. Varsinkin kun mentiin kentälle tuli taivaalta kaameita tuskirättejä. Kyllä se kesä kohta Suomeen tulee😎

Anonyymi kirjoitti...

Aurinkoisen leppoisaa lomaa <3 Upea matkakohde <3

Katja S - Willa Lemmelle kirjoitti...

Kiitos, on kiva kohde ja hyvä hotelli, voin suositella.

Maikku / Mansikoitajavaahtokarkkeja kirjoitti...

Mukava lukea lomailupostauksia kun tarkoitus jossain vaiheessa lämpimään lähteä.
Ihanaa lomaa teille!

Katja S - Willa Lemmelle kirjoitti...

Itsekin luen paljon matkablogeja ennen reissua, monta nähtävyyttä bongannut niistä.